The Spaceman And His Greens ...

Being a spaceman has its setbacks too. For one thing I have to watch my weight or my rocket ship ain't going to lift off at all ... LOL! The truth of the matter is I've gone on a diet. Yes, even macho spacemen like me have to be put on diets from time to time. Sad but true ... sigghhh!

Actually I've been wanting to go on a diet for ages but have kept putting it off. I was just making one excuse after another and Mrs. Spiff finally put her foot down and decided that we must go on a diet or we're going to end up looking like one of those slimy bug eyed Zorkians!

So, since Sunday we've been munching away on salads and nothing else. No rice, no meat, well, the salad had bacon bits in it which could be constituted as meat though but who's counting, ya?

The picture below is what I had for dinner today which consisted of the salad, garlic bread and chicken soup. Surprisingly I was kinda stuffed from just eating that though I did get hungry again a few hours later. I don't know how long I'm going to be able to sustain this diet but so far I've been holding out. What did I get myself into this time ...

10 weird comments:

ethel said...

Seriously, that salad looks yummy!!!!! :P~

Spiff said...

Ethel - As crazy as it may sound, it was actually pretty yummy. I even had difficulty finishing it ... hehehe ... so far, it's been 3 days and counting that I've not eaten rice :D

Mariuca said...

Spiff! Come join us! :):):)

http://mariuca.blogspot.com/2008/04/join-red-hot-drops.html

Spiff said...

Hey Marzie, I'm heading over right now to join whatever it is you have cooking up over there. Hope it's nothing illegal ... hahaha ...

Mariuca said...

LOL! It'll only be illegal if we don't have Spiff on board! ;)

Spiff said...

Marzie - Urmm, the moment I hop on it definitely is going to be illegal! LOL!

Rozella said...

The salad looks yum! Oh btw, tip tip lah from some Hollywood diet book...dunno true or not, but apparently if you toast yer bread it burns the sugar so if u makan it's not so fattening?? Hahaha

Spiff said...

Rozella - Well, true or not, I'm willing to try anything at this stage ... LOL!

Constance Chan said...

i'm salivating just looking at that salad. i can't seem to kick off my diet though. sigh

Spiff said...

Constance - Trust me, it was really an effort for me to even start! I'm glad I did though cos now I'm okay with it already :)