Mak Datuk! Tag Yang Sememang Nyer Giler Betul!

Mula-mula, saya nak minta maaf jika anda tidak faham apa yang saya tulis di sini sebab saya memang tidak fasih langsung dalam Bahasa Malaysia. Jadi kalau awak tak faham langsung apa yang saya tulis di sini, awak boleh salahkan si Nessa tu. Dia lah yang tag saya dengan tag Bahasa Malaysia ini! Giler betul la dia nak kena kan saya macam nie ... hahah!

Tapi takpe, orang angkasa ini akan cuba sedaya upaya untuk buat tag ini, lepas itu, saya akan tembak dia dengan pistol sinar saya! Itu la yang di panggil 'literal translation'. LOL! Ok mari kita mula.

Tag Yang Pertama

1. Bekas kekasih saya adalah : Seorang yang hodoh! Hahaha!
2. Saya sedang mendengar : Lagu Dire Straits, Brothers In Arms.
3. Mungkin saya patut: pergi mandi dulu.
4. Saya suka : tidur, makan, tidur, makan, tidur lagi :D
5. Sahabat-sahabat baik saya : Hanya ada dua orang.
6. Saya tak paham : kenapa Nessa mendera saya macam ini!
7. Saya kehilangan : dua puluh sen, tercicir semasa bayar tol!
8. Ramai yang berkata : saya nie pemalas!
9. Makna nama saya : Urmmm, mana lah saya tahu. Kena tanya makcik saya yang bagi saya nama tu.
10. Cinta itu adalah : 5 huruf! hahaha ...
11. Di suatu tempat, seseorang sedang : mendera seorang lagi dengan tag giler ini ... LOL!
12. Saya akan cuba : untuk menghabiskan tag ini tanpa menangis atau menghentam kepala saya di dinding!
13. Ayat SELAMANYA membawa maksud : Wui, lama tu!
14. Telefon bimbit saya : Motorola L Enam!
15. Bila saya terjaga dari tidur : sebab tak tahan nak kencing ... hahaha!
16. Saya paling meluat apabila : orang tak pakai otak bila buat kerja!
17. Pesta/Parti adalah : adalah alasan untuk makan dan minum berlebihan.
18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah : urmmm, anjing Beagle yang saya nampak kat Pets Wonderland.
19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : zaman lapan puluhan
20. Hari ini : hari Isnin
21. Malam ini saya akan : makan ayam goreng kicap yang saya masak sendiri :D
22. Esok pula saya akan : cuba untuk 'menchop' kat blog Kak Emila.
23. Saya betul-betul inginkan : dua atau tiga juta ringgit.
24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini : alamak, kena cukur la, malas nyer!
25. Pusat membeli-belah atau arked permainan : Arked permainan la ...
26. Makanan Barat atau Jepun : Semesti nyer makanan Barat!
27. Bilik yang terang atau gelap: Bilik yang terang, mata tak boleh nampak perkataan kecil lagi.
28. Makanan segera adalah : Maggi mee, cepat dimasak, sedap dimakan ...
29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang? Okay ciao!

Tag yang kedua

1. Apakah perasaan anda sekarang? kabur ...
2. Saya nak makan? Dominoes pizza.
3. Saya tak suka? orang yang bodoh!
4. Impian saya? untuk menjadi pemerintah dunia yang terunggul!
5. Haiwan yang saya tak suka? Boleh kah jiran saya di panggil haiwan? LOL!
6. Saya harapkan? agar saya menjadi pemerintah dunia terunggul
7. Jika boleh putarkan masa? saya nak tidur lebih ... hahaha!
8. Saya pada 10 tahun akan datang? nak menjadi pemerintah dunia yang terunggul.
9. Handphone saya adalah sebuah? handphone yang pada suatu masa dahulu adalah yang tercanggih punya ...
10. Saya pernah bercinta sebanyak? Ala, ini pun awak nak tau?
11. Kawan-kawan saya? hanya dua orang.
12. Pernah dikhianati? Pernah!
13. Apa yang hendak anda lakukan terhadap orang yang mengkhianati anda? Cekik-cekik dia sampai mati!
14. Siapa yang anda nak Tag? Saya nie baik orang nyer jadi saya tak akan tag siapa-siapa pun ... oh tunggu, mugkin Bem sahaja la ... hahaha!

Amacam? Boleh tahan ke BM saya? LOL! Jaga you Nessa ... hehehe!

42 weird comments:

Anny said...

wahhahahaha.. err.. BM u lagi baik dari saya ponya le... saya ponya hancurrrrrr giler.. hahhahahahahaa

bole tahan jugooo si mamat angkasawan :)

Anny said...

mana si Nessa ni? mai kita cekik samo dia

Soulie said...

wahhh cayalah hebat skali BM anda hahaha

foongpc said...

Wah! Hebatnya BM awak! Tapi apa itu "literal translation" tak pahamlah.

Alamak! Mesti buat 2 tag lagi! Hebat, hebat betul Spiff ni : )

Eh, bekas kekasih awak ni ada baca blog ni tak? Habislah awak kalau dia baca. Haha!

Emila Yusof said...

hahahahahahahahahahahahahahahaha

Emila Yusof said...

hahahahahahahahahahahaha

saya sedang ketawa-kuat-kuat-jatuh dari-kerusi-lalu-guling-atas-lantai!!!!

Emila Yusof said...

saya betul-betul ketawa!!! terima kasih kerana menggembirakan hati saya!!! saya terhibur dengan semua jawapan awak itu.

chegu carol said...

saya hanya mampu ketawa terbahak-bahak.
memang menghiburkan la.
hahahahahaha!

Nessa said...

Hah! Dah buat pun. Boleh tahan jugak BM mamat angkasa ni... hehe

Brapa buah kamus you pakai?? KKK

Kesian bekas kekasih awak itu... saya hanya mampu membayangkan sahaja...

Nessa said...

LOL @Anny! Jangan cekik saya! Kasihani la saya yang tidak bersalah ini...

Mei Teng said...

I agree with Foong. Your BM is very hebat!

KaDusMama said...

Not bad what your BM..sungguh baku dan tersusun sekali ayatnya!
kenapa awak asyik marah nessa tag awak nie?? LOL

Nessa said...

Itulah... dengar kata KadusMama :) Jangan asyik marah saya, nanti kene jual! KKK!

Spiff said...

Anny - LOL! You call this BM good ah? I had to really concentrate just to make sure everything was as correct as it possibly could be ... hehehe!

Spiff said...

Anny - LOL! Yeah, I'm looking for her too!

Spiff said...

Soulie - LOL! I was going crazy doing this tag ...

Spiff said...

Foong - hahaha! Yeah, 2 tags some more, like as if one wasn't bad enough ...

Maybe she does, who knows but she was really hodoh la now that I think back ... hahaha!

Spiff said...

Emila - Hahaha ... ketawa pulak. My BM can't be that bad, right?

Spiff said...

Emila - ketawa-kuat-kuat-jatuh dari-kerusi-lalu-guling-atas-lantai!!!! Hahahahahahahahahaha!

KKKJDKLGAL ... Oh my god, panjang nyer the abbreviation ... LOL!

Spiff said...

Emila - You're welcome ... I was laughing away at all your answers too ... hehehe ...

Spiff said...

Carol - You're welcome too Carol ... hehehe ... Glad I could make everyone laugh, not that I intended too la, shows you how bad my Malay is :D

Spiff said...

Nessa - Ah, the culprit is here ... now where did I put my pistol sinar alrewady ... LOL!

Tak pakai kamus la, thank god for Google ... LOL!

She was ugly la ... LOL!

Spiff said...

Nessa - LOL! See, Anny also on the hunt for you ...

Spiff said...

Mei Teng - LOL! Thank you but I think it's far from hebat ... hehehe!

Spiff said...

Kadusmama - LOL! Thanks Kadusmama. I'll take that as a compliment ... hehehe!

Well, Nessa yang tag me with this really difficult tag ... hehehe ...

But not marah la, main-main marah ...

*stares at Nessa* LOL!

Spiff said...

Nessa - Hahaha ... I'm not done with you yet. Nanti I find one really susah tag for you to do, baru ko tau ... LOL!

Mariuca said...

LOL! padan muka Bem kena tag muahahhahahahah! Kamon Bem!

Mariuca said...

So funny la ur post title ha ha!

Khemy said...

*gelak besar*
The kelakarest ever..

TH said...

I like cekik tu haha...

TH said...

haha... putar masa tidur smart la.. u

yoon see said...

Saya bukan sekadar senyum lebat tapi ketawa sampai air mata pun dah keluar!!!!!
Gila hebat Bahasa Malaysia spaceman.
Ha..ha...

Spiff said...

Marzie - Hahaha ... Bem was so obvious the choice for me to tag, besides you that is. Don't think I've forgotten about you ... hahaha!

Spiff said...

Marzie - Well, with my level of BM, that was the fitting title la ... LOL!

Spiff said...

Khemy - LOL! it was kelakar at all when I was trying to write it ...

Spiff said...

TH - LOL! I like the cekik-cekik also ...

Spiff said...

TH - LOL! Thanks.

Spiff said...

Yoon See - Hahaha ... tak kan that bad la my BM ...

Syamilia said...

kenapa awak tidak fasih bahasa melayu?

Spiff said...

Syamilia - LOL! Bukan nyer tak fasih, just that I speak in English lot so my BM tunngang terbalik ... hehehe ...

Welcome to myblog by the way :D

Aziha said...

Kelakar Giler..mmg kelakar lah...Teriam kasih kepada Nessa kerana tag..makhluk paling aneh nih... :)

Spiff said...

Aziha - Ya, it's all Nessa punya fault. I still haven't balas dendam with her yet ... LOL!