A Thief, A Copycat And A Future Millionaire ...

Ok, before I move along with this post, I'd like to confess that I'm a dirty little thieving Spaceman! Yes, there, I've admitted it ... Let me explain what I stole, well, I didn't really steal it la. I saw something and I liked the idea and so I made one for myself ... hehehe ...

'Just what is it that you're blabbering about again, you rotten spaceman! We all know you're a scum, so out with it already!'

Ok, ok don't get your underpants all in a knot now already! I was lurking around Marzie's blog this afternoon and I saw that she had this cute little custom made RSS button done for her by her best buddy Emila. I thot it was an excellent idea and it sure made those ugly and bland RSS buttons have a whole load more character and personality that I kinda stole the idea and made one for this blog here.

You can see it at the very top of my side bar. Click on it and subscribe to my feed if you want to. I'm not forcing anyone to subscribe, mind you. I don't force anyone to do things they don't want to. I mean, I won't even threaten you with that new super blaster X3 ray gun I got. Well, maybe a little ... LOL!

Anyways Marzie, I hope you don't mind that I stole the idea from you, ya? Besides you know what a devious, sneaky, mischievous, annoying and naughty spaceman I can be ... hehehe ... And since I stole this idea from you, I thought that I'd share this little email I have with you. Now don't you go telling anyone about this ok? It's a chance for you to share half of a USD1.5 million fortune with me!

*sneakily looks left and right*

I got this email today and this urrmmm, Mr. Barrister Orlando (Tony Orlando's brother maybe?) says that he has a bank draft totaling USD1.5 million waiting for me to claim. Don't ask me where that bank draft came from. Maybe it was for those Zorkian bugs I traded last month or something. Who cares, right? The main thing is the money, right? And the kind Mr. Orlando has paid the delivery charges and also the insurance premium of USD125.00 on my behalf. He's such a gem isn't he?

Now, here's the deal, you pay for the delivery charges and insurance premium of USD125.00 and I'll split the loot with you, 60-40? Ok,ok 50-50! Darn and I thought your math was bad ... hehehe ... So, once you bank in the USD125 into my account and once I am safely in the Bahamas or something, I'll send you portion of the loot? Sounds like a good deal, right? So, you're in? Ok, here's my bank account details:

Bank Name: Bank of Gullible Fools
Make Payment to: Spiff, The Spaceman
Account No: 1-300-I'm a fool-5678 :D

LOL! And if you believed that, I have a bridge I'd like to sell to you! I actually got this email this morning and was reading it in disbelieve that someone out there could think that there are people so gullible enough to believe that they've got an unclaimed bank draft of USD1.5 million!

I just had to post the entire email here for you. In fact I'm actually thinking of replying this email to see how far I can play along with this. Hmmmm, maybe I just might even to that. LOL! I'll let you guys know how it went but if you don't hear from me anymore, that means the email is actually real and I'm sipping cocktails somewhere in the Bahamas ... hahaha ... when pigs fly!


CONTACT DHL COMPANY BENIN)
JERRY LEO & COUNSELORS AT LAW
06 BP 1409 AKPAKPA DODOME
WEST AFRICA COTONOU REPUBLIC OF BENIN.
EMAIL:(
d_h_l_c@live.fr)
PHONE:+229 93 401388
Happy New Day!!!

I have been waiting for you since to contact me for your Confirmable Bank Draft of $1.5m United States Dollars, but I did not hear from you since for a couple of weeks now. Then I went to the bank to confirm if the draft has expired or getting near to expire and Dr.Wilson the Director Bank of London told me that before the draft will get to your hand that it will expire.

So I told him to cash the $1.5m USD UNITED STATES DOLLARS to cash payment to avoid losing this funds under expiration as I will be out out of the country for a 3 Months Course and I will not come back till ending of October 2008.

What you have to do now is to contact DHL COMPANY SERVICES as soon as possible to know when they will deliver your Consignment Box to you because of the expiring date.

For your information, I have paid fhe delivering Chargeor t, Insurance premium.
The only money you will send to the DHLCOMPANY SERVICES to deliver your Consignment direct to your postal Address in your country is ($125.00 US) One Hundred twenty Five United States Dollars only being Security Keeping Fee of the DHL Company so far.Again, don't be deceived by anybody to pay any other money except $125.00 US Dollars. I would have paid that but they said no because they don't know when you will contact them and in case of demurrage.

You have to contact DHL COMPANY SERVICES now for the delivery of your Draft with this information bellow;
Directors Name: Dr. Jerry Leo
Companys Name:DHL COMPANY
Email Address: (
d_h_l_c@live.fr)
Tel: +229 93401388

Finally, make sure that you reconfirm your Postal address and Direct telephone number to them again to avoid any mistake on the Delivery and ask them to give you the tracking number to enable you track your package over there and know when it will get to your address.

Let me repeat again, try to contact them as soon as you receive this mail to avoid any further delay and remember to pay them their Security Keeping fee of $125.00 US Dollars for their immediate action.

Note this. The DHL COMPANY SERVICES don't know the contents of the Box. I registered it as Family valuable and Gift items. They did not know the contents was money. this is to avoid them delaying with the BOX. Don't let them know that box contents money ok.

SHIPMENT CODE AWB 33XZS
PACKAGE REGISTERED CODE NO XGT442.
SECURITY CODE SCTC/2001DHX/567/
TRANSACTION CODE 233/CSTC/101/33028/
CERTIFICATE DEPOSIT CODE SCTC/BUN/xxiv/-78/01

Thanks and God bless you and your family.
Barrister Orlando
.

10 weird comments:

Shemah said...

Shame, shame, shame... I know your name!!! LOL!

Syura and my older bro used to say that to me all the time when we were kids!! Even when I didn't do anything wrong.. >.<

Anyways, I've gotta say.. for a copycatter and a thief, you're quite decent because at least you gave credit to tuan empunya hak. LOL!

But all the thieving and copycatting aside, I like your new subscription button!! I subscribe through Google Reader... that counts too right? ;)

marlene said...

Now that's an eye-catching RSS button, good idea of Marzie.

Lol! I wonder how my MIL would react to that email thinking it's her first time to use this kind of e-communication tech.

Spiff said...

Shemah - LOL! I hang my head down in shame and await the punishment of the blogging gods for being a dirty little pencuri ... hehehe ...

Actually to be honest, I asked her for permission before I even created the button :D

Google reader pun boleh la, at least I won't have to zap you with my new ray gun ... LOL!

Spiff said...

Marlene - I thought it was an excellent idea from Marzie. All the credit goes to her. I just stole it from her ... hehehe ...

What? You're not falling for that email? Come, I'll split half the loot with you. Just pay for the delivery charges ... hehehe ...

Mariuca said...

Hi Spiffy! I see ur RSS button woot! It's looking so cute, how not to subscribe like that? He he... though I gotta come back and do that cause my connection today is so damn slow, everything takes forever to open and load. I'll be back!

PS. I think u should play along with this person who sent u the email...and can I just say that if this person wants to trick ppl, at least have the decency to write proper English la, make it look more real! ;)

Emila Yusof said...

Hehe, that's one good lookin rss button! love it!

Hey, I've received tons of e-mails like that and if they were true I'd be a zillionaire by now haha!

Mariuca said...

Back to subscribe Spiffy, done! :)

Spiff said...

Marzie - Ah, the owner of that RSS button idea is here ... hehehe ... Thanks for letting me 'steal' this great idea of yours and Emila's.

You think I should? I was considering stringing him along and yeah, the England is so very good ... LOL!

Spiff said...

Emila - What a pleasure to have you here. You're not going to arrest me for stealing your idea, ya? LOL!

Yeah and like Marzie said, most of them have such 'wonderful' English so more ... hehehe ...

Spiff said...

Marzie - Hey, thanks for subscribing. Now I won't have to zap you with my ray gun ... hehehe ...